• Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie
  • Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie
  • Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie
  • Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie
  • Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie

A Free Template From Joomlashack

Dzisiaj jest: 23 października 2017. Imieniny obchodzą: Marleny, Edwarda, Seweryna
PÓŁ GODZINKI DLA RODZINKI…
28 września 2017

,,Nadmiar miłości nigdy nie psuje dzieci.
To my je psujemy, dając im prezenty- zamiast siebie”

Małpka mówi
Dziecko naśladuje ruchy rodzica, jeśli poprzedzi je słowami ,,Małpka mówi”. Jeśli rodzic pokaże czynność bez wypowiadania tych słów, dziecku nie wolno się ruszać np.: ,,małpka mówi: połóż rękę na głowie” – dziecko musi naśladować ten ruch. ,,Opuść rękę na dół”- ręka musi zostać na swoim miejscu. Podczas tej zabawy dziecko musi nie tylko zwracać baczną uwagę na to co mówi rodzic, ale także wytężać swą wyobraźnię.

Najdłuższy wąż
Zaczynając od brzegu kartki lub gazety, po spirali, dziecko i rodzic wycina z papieru jak najdłuższego węża. Na koniec porównujemy węże, układając je obok siebie. Wygrywa zawodnik, który wykonał dłuższego węża.

Mistrz kształtów
Jeden z zawodników — może to być rodzic — wskazuje przedmiot i opisuje, jaki ma kształt (np. długopis - podłużny). Następnie, kolejno, każdy z uczestników zabawy kolejno wymyśla przedmiot o podobnym kształcie (np. ołówek, wałek do ciasta, latarnia uliczna, zapałka, ...). Jeżeli zawodnik ma problemy, oddaje fant. Na końcu wykupujemy fanty śpiewając piosenki, robiąc przysiady itp. Ten, kto stracił ich najmniej, zostaje Mistrzem Kształtów.

Kolorowe kredki
Do pudełka lub koszyka wkładamy kredki. Dziecko losuje jedną z zamkniętymi oczami i próbuje znaleźć w mieszkaniu przedmioty, które są takiego koloru jak kredka. Jeżeli znajdzie ich więcej niż pięć — zdobywa nagrodę. Dodatkowo możemy wzbogacić zabawę o wyszukiwanie wspólnych cech poszczególnych przedmiotów, np. stolik jest brązowy tak samo jak szafa, jedno i drugie jest zrobione z drewna.

Stworki - potworki
Do udziału w zabawie wystarczą dwie osoby (dziecko i rodzic), ale uczestników może być też więcej. Każdy dostaje swoją kartkę i rysuje u góry głowę. Później zagina papier tak, żeby nie było widać tego, co jest namalowane i podaje kartkę kolejnemu uczestnikowi zabawy. Ten dorysowuje tułów i ręce, po czym znów zgina kartkę i przekazuje ją dalej. Następna osoba rysuje nogi, a ostatnia — buty. Na końcu rozkładamy kartki i... możemy razem pośmiać się ze stworków - potworków.

 

Zabawy dla całej Rodzinki poleca pani Agatka z grupy Artystów

 
CZAS DLA RODZINY
30 listopada 1999

Czy przebywanie w jednym pomieszczeniu wraz z dzieckiem to jest spędzanie z nim czasu?

Przecież to nie od dziś wiadomo, że wspólnie spędzony czas to najwspanialszy prezent, jaki dzieci mogą otrzymać od rodziców, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy wszyscy jesteśmy tak bardzo zapracowani i nie zawsze mamy lub chcemy mieć, choćby chwilę na krótką rozmowę z dzieckiem. Dlatego w weekend lub wolne popołudnie warto wyłączyć komputer, tablet, telewizor, wyciszyć telefon i spędzić czas z dzieckiem.
Jesień to doskonała pora na krótkie wycieczki po najbliższej okolicy. Mogą to być zarówno wypady jednodniowe, jak i dłuższe wycieczki weekendowe. W najbliższym otoczeniu z pewnością znajdziesz mnóstwo miejsc, które zainspirują cię do zwiedzania. Dzieci uwielbiają stare zamki.
Pomoc przy przyrządzaniu jedzenia i sprzątaniu ze stołu nadaje posiłkowo większego znaczenia. Dzieci są współtwórcami powstających potraw. Można sprawić by był to ciekawy czas zarówno dla chłopców jak i dla dziewczynek. Dziś wyposażamy nasze dzieci w różnorodne umiejętności, rozwijając ich uzdolnienia niezależnie od płci. Dzieci odczuwają satysfakcję, służąc pomocą rodzicom. Zakupy mogą stać się okazją do ćwiczenia liczenia, czytania, porównywania. Wyszukiwanie produktów z kartką w ręku stanie się nie lada wyzwaniem. Dziecko uczy się, że jest potrzebne i staje się partnerem dorosłego.

Aktywnie możemy spędzać czas na basenie. Pływanie doskonale kształtuje
sylwetkę i zapobiega wadą postawy. Poza tym pływanie pobudza każdy mięsień do pracy, poprawia odporność i wydolność organizmu.

Co daje wspólnie spędzony czas?
Udział rodziców w życiu dziecka niesie z sobą niepowtarzalne efekty. Spędzając czas
z dzieckiem, rodzic przechodzi na chwilę ze swojego świata do świata dziecka, co bardzo zbliża. Wspólny czas daje okazję do kreowania sytuacji, by przekazać dzieciom ważne dla nich wartości i postawy. W zabawie łatwiej poruszyć tematy, o których niełatwo rozmawiać rodzicom z dziećmi wprost.
Tempo życia, godzenie obowiązków związanych z pracą, prowadzaniem domu
i wypoczynkiem może się okazać dużym wyzwaniem. Czasami wystarczy jednak, choć chwila zainteresowania ze strony rodzica aktualną aktywnością dziecka, by dać dziecku odczuć, że jego zabawa zostaje zauważona i doceniona.
Warto pamiętać, że dla naszych dzieci ważna jest nie ilość czasu z nimi spędzona, ale jego jakość. Jako dorośli nie będą pamiętały ilości godzin razem spędzonych, ale wspólne gotowanie, rozmowy, razem wykonaną biżuterię, rozwiązywanie łamigłówek czy wyprawy do lasu. Czas spędzony razem sprawi, że wasze dziecko będzie się lepiej rozwijać, a wy będziecie mieli satysfakcje z umacniania więzi z nimi.


Poleca pani Ewa z grupy Pyzusie

 
DZIELNE SKRZATY
26 września 2017

My jesteśmy skrzaty - chwaty , wesołe malutkie,
które zawsze dzielnie znoszą wszelkie smutki.
Codziennie w przedszkolu radośnie spędzamy czas,
powoli uczymy się jak kochać i poznawać świat!

„Skrzaty” w społeczności przedszkolnej są już ze sobą od miesiąca. Dla pewnej grupki dzieci jest to nadal okres adaptacji, który może jeszcze trochę potrwać.
W przedszkolu przede wszystkim poprzez zabawę dzieci uczą się miło i przyjemnie spędzać czas w gronie rówieśników i swoich pań. Tańczymy, śpiewamy, ćwiczymy, rysujemy, malujemy, eksperymentujemy, poznajemy świat – ten nam najbliższy i staramy się go zrozumieć – każdy we własnym tempie i czasie.
Maluchy poznają nowe miejsca i najbliższe otoczenie, przystosowują się do innego rytmu dnia, a także próbują zaakceptować obowiązujące w przedszkolu zasady. Uczą się, jakie zachowania są akceptowane w grupie, a jakie nie, nie wolno bić ani obrażać innych, a jeśli się kogoś uraziło, uczą się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki powiedzieć magiczne słowo „przepraszam”. Próbują nawiązywać relacje z panią, opiekunkami, dziećmi. To wszystko jednak wymaga od nich sporego wysiłku i czasu. Bo przecież każdy z nich jest odrębną indywidualnością, jedyną i niepowtarzalną!

ZDJĘCIA SKRZATÓW  Z PIERWSZYCH DNI W PRZEDSZKOLU W FOTOGALERII !

 
Warto odkrywać i eksperymentować
24 września 2017

Dzięki eksperymentowaniu dziecko ma możliwość bycia odkrywcą, ma wpływ na rezultaty swoich działań, a co za tym idzie – ma poczucie sprawstwa. Nie musimy rozumieć wszystkich działań podejmowanych przez dzieci. Często są one dla nas mało logiczne lub wręcz pozbawione najmniejszego sensu, lecz nie znaczy to, że mamy przestać szanować ich potrzebę odkrywania świata. Jeśli tylko zadbamy, by działania dziecka były bezpieczne, eksperymentowanie przyniesie mu ogromne korzyści.
Dzieci uwielbiają wykonywać eksperymenty i robią je wszędzie, gdzie tylko mogą: w domu, w piaskownicy, na placu zabaw. Co badają? Wodę, piasek, mąkę, mydło, podłogę, pilot, swoją stopę, patyczki, kamyczki… Można wyliczać w nieskończoność! Mają mnóstwo pytań i zagadek, a do tego ogromną wyobraźnię, by próbować (na swój sposób) je rozwiązać.Niezwykłą przygodę podczas wykonywania doświadczeń przeżywają dzieci, które posiadają już zdolność myślenia przyczynowo - skutkowego (początek tej umiejętności pojawia się w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym). Starają się one zgłębiać nieznane zjawiska i zrozumieć efekt poszczególnych etapów swojego działania. Jednak niemniej dobrze podczas eksperymentów bawią się młodsze dzieci, które czerpią radość z samego przebiegu i obserwacji końcowych rezultatów swoich działań.Eksperymentowanie wzbogaca dziecięce umiejętności, kształtuje charakter, ujawnia zdolności i predyspozycje, a także rozwija inteligencję. Określa zdolność do organizowania swoich działań, kierowania nimi i obserwowania efektów. Dzięki temu dziecko w przyszłości staje się osobą samodzielną i niezależną.

Przyrodnicze Azyle - Co piszczy w trawieP1230730-new052Dzieci z grupy Odkrywców odwiedziły pobliskie ogródki działkowe. Podziwiały plony ogrodników a także zobaczyły jakimi narzędziami pracują gospodarze ogródków. Radości było wiele. Pani poczęstowała Odkrywców winogronem, pigwą obdarowała pięknym bukietem jesiennych kwiatów.


W naszym ogrodzie przedszkolnym Odkrywcy próbowali pomidorki koktajlowe, które wysadzili wiosną. To było wielkie „wow”- z małych nasionek, takie wspaniałe, słodziutkie, czerwone pomidorki. Miłe popołudnie, pełne doznań smakowych. Odkrywanie jest przyjemne!

Relację z obserwacji przygotowała pani Anetka Dudzińska z grupy Odkrywców

 
JESIEŃ Z KMO
23 września 2017

„Świat jest taki ciekawy skrywa wiele tajemnic, a czy wy jesteście ciekawi świata i tego co skrywa?” Takie pytanie zadali swoim kolegom nasi klubowicze z Klubu Młodego Odkrywcy „ Pchełki” zapraszając wszystkie przedszkolaki i gości na wspólne eksperymentowanie wykorzystując skarby z sadów , ogrodów i pól.
Młodzi klubowicze wykorzystując swoją wiedzę zaprezentowali kilka ciekawych eksperymentów, podczas których dzieci dowiedziały się: Co to jest skrobia ? Jaką pełni funkcję w naszym organizmie? W jakich produktach jest jej najwięcej, i jak to możemy sprawdzić ? Dzieci  uczestniczyły w zabawach badawczych, poznając właściwości owoców za pomocą zmysłu dotyku, smaku. Przedszkolaki poszukiwały odpowiedzi na pytania: Jak zachowują się warzywa i owoce w wodzie? Co i dlaczego pływa, a co tonie? Co się dzieje z ziemniakiem zanurzonym w wodzie słonej i wodzie destylowanej, dlaczego? Dzieci dowiedziały się również, co powoduje że ziarna maku, pszenicy, ryżu potrafią wirować, tańczyć w powietrzu, oraz jak wykonać taki eksperyment. Każdy z uczestników mógł zaspokoić własną ciekawość poprzez samodzielne eksperymentowanie.

 
AKCJA SPRZĄTANIE ŚWIATA
30 listopada 1999

Wiek przedszkolny to okres wzmożonej aktywności poznawczej i emocjonalnej. Dlatego już od najmłodszych lat należy dziecku ukazać piękno otaczającego świata, wzbudzić w dziecku pozytywne uczucia, takie jak odpowiedzialność wobec siebie, kolegów i przyrody.
Każdego roku nasze przedszkole bierze czynny udział w ogólnopolskiej akcji „Sprzątanie świata". 15 września nasze przedszkolaki w atmosferze emocjonalnego zaangażowania uczestniczyły w akcji i oczyszczały z odpadów najbliższą okolicę – drogę do kopalni kredy, osiedlową ulicę oraz teren przedszkolny. Dzieci były pełne entuzjazmu, prześcigały się w noszeniu worków. „Zaopatrzone" w rękawice ochronne i plastikowe worki na odpady przemierzały pobliskie uliczki. Mimo, że mieszkańcy dbają o swoje posesje, śmieci niestety nie brakuje. Wyrzucają je przypadkowi przechodnie. Po akcji przedszkolaki zapytane, jakich odpadów było najwięcej, odpowiedziały, że puszek i butelek. Naszej akcji przyświecało hasło: „Nie ma śmieci – są surowce” –jeżeli zdrowa będzie ziemia to i zdrowa będzie żywność, powietrze, woda. To uświadamiamy dzieciom od najmłodszych lat. Koordynatorem akcji była pani Bożena Komenda

Relację przygotowała Bożena Komenda

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 3
 
Joomla Templates by JoomlaShack