• Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie
  • Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie
  • Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie
  • Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie

A Free Template From Joomlashack

Aktualności
Karnawał z Babcią i Dziadkiem
11 lutego 2018

Do naszego przedszkola, jak co roku, w styczniu zaprosiliśmy szczególnych gości. Świętowaliśmy Dzień Babci i Dziadka. „Moja Babcia i mój Dziadek to wspaniali są Dziadkowie” - tymi słowami rozpoczynaliśmy uroczystości związane ze Świętem Babci i Dziadka. Na początku przypomniano jak ważną rolę w życiu każdego dziecka pełnią dziadkowie. Każda z grup przygotowała własną część artystyczną, na którą licznie przybyli dziadkowie i babcie. Mali i duzi przedstawili swój program artystyczny, w którym pokazali swoje umiejętności muzyczne, taneczne, teatralne oraz recytatorskie. Dumni dziadkowie ze wzruszeniem podziwiali występy swoich milusińskich, a przedszkolaki odważnie i bez tremy reprezentowały swoje umiejętności. Śpiewały piosenki, tańczyły, recytowały wierszyki, zamieniały się w aktorów. Skrzaty przygotowały „Karnawałowe zabawy z dziadkami“, Pyzusie koncert „Raz na ludowo“, Odkrywcy montaż muzyczno – słowny „Wędrówki Pyzy“, Artyści „Bajkowe opowieści“. Były tańce, które przypomniały dziadkom im młodzieńcze lata. Goście byli poruszeni. W oczach niektórych można było dostrzec łzę wzruszenia.... Występy dzieci zostały nagrodzone gromkimi brawami. Kolejną niespodzianką były własnoręcznie wykonane laurki i prezenty. Przedszkolaki rysowały też portrety swoich najbliższych i podpisywały imieniem babci i dziadka. Ukochanym babciom i dziadkom dziękowano za cierpliwość, opiekę i czas, jaki poświęcają swoim wnuczętom oraz za ogrom bezinteresownej miłości. Następnie złożono życzenia dużo zdrowia oraz tego aby wnuczęta dostarczały powodów do dumy i radosnego uśmiechu. Na koniec wszyscy rozkoszowali się pysznymi ciastami i słodyczami przygotowanymi przez rodziców. Spotkania przebiegły w miłej i serdecznej atmosferze. Za rok znów się tu spotkamy... Był to dzień niezwykły, nie tylko dla dzieci, ale także dla zaproszonych gości, dzień pełen wzruszeń, uśmiechów, radości.

Relację przygotowały Agata Szykuła i Bożena Komenda

 
Bal karnawałowy w przedszkolu Miejskim nr 8 w Chełmie
10 lutego 2018

W karnawale modne bale
Każdy przedszkolak z „ósemki” wie,
że w karnawale dobrze bawić się,
tańczyć, skakać, ruszać się,
wtedy radośniej robi się,
więc zaraz zabawę zaczynamy
wszystkich do tańca zapraszamy.


Karnawał w tradycji nie tylko polskiej, ale i światowej, to okres zimowych balów, maskarad, pochodów i radosnej muzyki. Ten wyjątkowy czas zabawy, wesołych, tanecznych pląsów, radości jest często długo wyczekiwany także przez dzieci. Istotnym elementem tego okresu są bale karnawałowe.
"W karnawale modne bale "– pod takim hasłem odbył się w naszym przedszkolu Bal Karnawałowy. Sala przedszkolna, w której odbywał się bal, wyglądała bajecznie, przystrojona kolorowymi balonami i ozdobami. Wystrój sali wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcił wszystkich do wesołej zabawy. Tego dnia już od rana w przedszkolu zrobiło się bardzo kolorowo. Pięknie przebrane przedszkolaki wkroczyły na bal, przy dźwiękach muzyki, w wielobarwnym korowodzie. Każda grupa z dumą prezentowała swoje stroje. Nie zabrakło wróżek, księżniczek, królów, rycerzy, piratów, policjantów, strażaków, Batmana i wielu innych bohaterów znanych bajek. Trudno wymienić wszystkie postacie. Na balu pojawił się także wyjątkowy gość – Mikołaj, który przywiózł ze sobą mnóstwo paczek i prezentów. Wszystkie dzieci zrobiły sobie grupowe zdjęcia z Mikołajem. Miały również możliwość pozowania w swoich przebraniach do zdjęć indywidualnych. Przedszkolaki wspaniale bawiły się w rytm muzyki, wraz ze swoimi paniami. Chwilę wytchnienia nasi tancerze mieli podczas słodkiego poczęstunku. Zabawa karnawałowa dała wiele radości naszym wychowankom. Dla przedszkolaków był to dzień niezwykły, pełen radości, euforii i niespodzianek.Taniec, zabawa, muzyka to atrakcyjna i bardzo lubiana przez dzieci forma rozrywki, która rozwija u nich inwencję twórczą i pozwala bardziej zintegrować środowisko przedszkolne.  Bal umożliwił dzieciom i wychowawczyniom spędzenie czasu w miłej, radosnej atmosferze.

Relację przygotowała Katarzyna Wójcik

 
2018- MIEJSKI ROK PRAW DZIECKA
30 stycznia 2018

O prawach dziecka

Niech się wreszcie każdy dowie
i rozpowie w świecie całym,
że dziecko to także człowiek,
tyle, że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,
którym za to należą się brawa,
chcąc wielu dzieci los odmienić
stworzyli dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
spróbujcie dobrze zapamiętać!

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
a szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.                                  PRAWO DO OCHRONY PRZED PRZEMOCĄ


Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi,
i mam prawo wybierać, z kim będę się bawić.                                   PRAWO DO EDUKACJI


Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.                                    PRAWO DO OCHRONY PRZED PRZEMOCĄ


Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.                                  PRAWO DO WYCHOWANIA W RODZINIE


Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
mam prawo do tajemnic i własnego zdania.                                       PRAWO DO PRYWATNOŚCI


Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
a gdy różnię się od innych, to już moja sprawa.                                   PRAWO DO TOŻSAMOŚCI


Tak się tu wiersze poukładały
w prawa dla dzieci na całym świecie,
byście w potrzebie z nich korzystały
najlepiej jak umiecie.

 
DEKALOG BEZPIECZNYCH ZABAW ZIMOWYCH
30 stycznia 2018

PRZYPOMINAMY O BEZPIECZEŃSTWIE PODCZAS ZABAW ZIMOWYCH-NA WSZELKI WYPADEK GDYBY ZIMA WRÓCIŁA

• Nigdy nie zjeżdżamy na sankach w pobliżu dróg – także tych rzadko uczęszczanych. Zwracamy uwagę, czy zachowana jest bezpieczna odległość do najbliższej ulicy. Skąd możemy mieć pewność, że wyhamujemy na czas, widząc zbliżający się samochód?
• Rzucając się śnieżkami, nie łączymy miękkiego śniegu z kawałkami lodu czy kamyczków. Staramy się nie celować w twarz drugiej osobie, żeby nie uszkodzić komuś oka. Nigdy nie rzucamy śnieżkami w nadjeżdżające samochody – zaskoczony kierowca może stracić równowagę i spowodować wypadek.
• Na łyżwach jeździ się tylko w wyznaczonych miejscach. Stawy, jeziora czy rzeki, nawet jeśli pokryte są (z pozoru!) grubą warstwą lodu, nie są bezpiecznym miejscem do zabawy. Lód w każdej chwili może się załamać!
• Place budowy to nie miejsce na zabawę. Pokryte śniegiem kopce kuszą i zachęcają do gonitwy, jednak nigdy nie możemy być pewni, czy warstwa białego puchu nie kryje szczelin lub głębokiego, źle zabezpieczonego, dołu.
• Zjeżdżając na nartach czy sankach, pamiętamy o obowiązujących na stokach przepisach i zasadach bezpieczeństwa. Warto też zapoznać się zdekalogiem narciarskim, opracowanym przez GOPR.
• Nie doczepiamy sanek do samochodu. Źle zabezpieczony kulig może stwarzać duże zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa.
• Nie gramy w „hokeja na lodzie” na ulicy. Zajęci zabawą, możemy nie dostrzec w porę nadjeżdżającego z nadmierną prędkością samochodu.
• Pamiętamy, że w zimowe dni kierowcy mają ograniczoną widoczność,
a samochody potrzebują dłuższego czasu hamowania. Nie przebiegamy przez ulicę. Nie przechodzimy w miejscach niedozwolonych. Pamiętamy też, by doczepić do rękawa lub plecaka elementy odblaskowy.
• Widząc zwisające z dachów sople, nie strącamy ich patykami lub kamieniami. Informujemy o nich osobę dorosłą.
• Uważamy na źle zabezpieczone konstrukcje ze śniegu. Dach igloo, w momencie odwilży, grozi zawaleniem i przysypaniem nas. O nieszczęście nietrudno.

Zapamiętajmy jednak: największym zagrożeniem dla naszych pociech jest NUDA. Kiedy dzieci nie mają zorganizowanego wypoczynku, możemy być pewni – coś wymyślą! Jeśli w pobliżu miejsca zamieszkania nie ma placów zabaw, lodowisk i zabezpieczonych stoków, najmłodsi dostrzegą potencjał… w rusztowaniach, robotach drogowych, studzienkach, stawach czy ulicach. Rodzice powinni interesować się, jak dziecko spędza wolny czas. Rozmawiać, a nie krzyczeć, jeśli czasem synek lub córka „zapomną” o przestrogach taty czy mamy. Niestety, kusi zwłaszcza to, co jest zakazane - powinniśmy sami dobrze o tym wiedzieć. Przecież i my, dorośli, też nie zawsze słuchamy mądrych rad.

Ważne wskazówki i rady przygotowała pani Anetka Dudzińska

 
PROJEKT PRZYRODA MATEMATYKA I TECHNIKA WOKÓŁ NAS
21 stycznia 2018

Co to jest przyroda?
Projekt „Przyroda, matematyka i technika wokół nas” rozpoczęliśmy już jesienią 2017 roku wspólnie ze studentami Pedagogiki PWSZ w Chełmie, którzy odbywali w naszej placówce pierwszą cześć praktyk. Podczas zajęć, zabaw w terenie kierowaliśmy uwagę dzieci tak, aby zaciekawiać przyrodą, zachęcać do stawiania pytań, badać polisensorycznie. Nie było to trudne zadanie, ponieważ dzieciaki na ogół są bardzo ciekawe świata i chętnie wszystko sprawdzają wszelkimi zmysłami. Naszym laboratorium był przedszkolny ogród, park, pola, ogródki działkowe i las. Zadanie mamy ułatwione, gdyż nasza placówka znajduje się na krańcu miasta, między parkiem, polami uprawnymi, kopalnią kredy przy Cementowni i lasem. Te miejsca dostarczają wiele materiału do badań i oczywiście naszych zielników. Dzieci miały za zadanie wyszukiwać, próbować opisać i nazwać okazy przyrodnicze. Ich największą uwagę przyciągnęły kolorowe liście, smaczne pomidorki czereśniowe i poziomki w naszym ogrodzie ( te nie trafiły do zielnika). Oczywiście zgromadziły ogromną ilość kasztanów, orzechów laskowych, jarzębiny- to przyroda. Niektóre zbierały kamienie „ o wspaniałych kształtach” , kawałki kredy, ale nie wszyscy dali się przekonać, że to przyroda. Przyroda- jak mówiły dzieci- żyje, potrzebuje jedzenia, wody, słońca. A taki kamień to co? To pytanie skierujemy do eksperta- naukowca, którego zaprosiliśmy do współpracy. Ekspertami okazali się także rodzice naszych przedszkolaków, którzy bardzo aktywnie włączyli się w realizację projektu. Zaproponowali mnóstwo ciekawych wycieczek, warsztatów np. w pasiece, gospodarstwie rolnym. Bardzo przydatna jest także współpraca z Nadleśnictwem Chełm. Warsztaty z leśnikiem uświadomiły dzieciom i rodzicom, że w lesie jesteśmy tylko gośćmi. Las to doskonałe miejsce do obserwacji zarówno roślin, zwierząt jak wspaniałej symbiozy między nimi. Przy tej okazji pojawił się problem grzybów. Maluchy nie miały wątpliwości, że grzyby, skoro można je zjeść, to rośliny. Starsze dzieci badając i opisując wygląd roślin zauważyły, że grzyby tutaj nie pasują. Temat jest otwarty i wymaga przeprowadzenia dalszych doświadczeń i obserwacji.
Nasz wielki ogród przedszkolny był miejscem wielu badań i eksperymentów. Dzieci poszukiwały odpowiedzi na pytania dlaczego liście zmieniają kolory i opadają przed nadejściem zimy. Sprawdzały temperaturę na naszych termometrach, aby odpowiednio się ubrać przed wyjściem na dwór. Odkryły wpływ pogody na zachowanie roślin i zwierząt, ale i także ludzi. Zainspirowane jesienną przyrodą wykonały wiele szkiców, schematycznych rysunków oraz pięknych obrazów. Dary jesieni z sadu i ogrodu zostały wykorzystane podczas zajęć „Kuchcikowo Pchełek”. Dzieci obserwowały odloty ptaków- klucze dzikich gęsi i żurawi. To zachęciło je do śledzenia dróg przelotu ptaków i pracy z mapą, a zwłaszcza określania kierunków na mapie.
Jesienne obserwacje pomogły w pierwszych próbach formułowania definicji przyrody. Pomysły dzieci związane z nazywaniem były zapisywane w formie map myślowych. Maluchy klasyfikowały obrazki, średniaki wykonały schematyczne rysunki – co to jest przyroda, rośliny i zwierzęta. Starszaki wskazały na potrzebę wykorzystania matematyki i komputera, tablicy interaktywnej do prowadzenia dalszych badań nad przyrodą.

Filmik "Co to jest przyroda- mapy myślowe" dostępny pod linkiem https://youtu.be/5Lja9eo9AXk

Relację przygotowała  Barbara Foryt- koordynator projektu Badacze KMO 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 4
 
Joomla Templates: by JoomlaShack