• Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie
  • Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie
  • Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie
  • Przedszkole Miejskie nr 8 w Chełmie

A Free Template From Joomlashack

Grupa I
ZADANIA DO WYKONANIA W RAMACH PROJEKTU

 

Celem naszych działań w miesiącu lutym będzie;
• Rozwijanie aktywności poznawczej i twórczej dziecka z wykorzystaniem klasycznej literatury dziecięcej, ( bajki, baśnie)
• Wdrażanie do uważnego słuchania, rozwijanie zainteresowania słowem czytanym.
• Wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo własne i innych podczas zimowych zabaw.
• Realizacja zadań wynikających z projektu.


REALIZACJA PROJEKTU
Przyroda, matematyka i technika wokół nas w miesiącu lutym


1. Rozbudzanie aktywności poznawczej dzieci poprzez wzbogacanie wiadomości na temat zjawisk przyrodniczych charakterystycznych dla zimy, Zachęcanie do aktywnego udziału w obserwacjach i eksperymentach.
• „Nie zwykłe czary słońca” – wesołe zabawy badawcze na śniegu w ogrodzie przedszkolnym. Obserwowanie - (świecenia, iskrzenia śniegu w słońcu) - zachęcanie dzieci do aktywnego udziału w zabawach, które przeciwdziałają marznięciu.
• „Śnieżny szlak”- zabawa manipulacyjna z układaniem rytmicznych wzorów wg wskazówek nauczyciela , przeliczaniem zgodnie z umiejętnościami dzieci.
• „ Pamiętamy o wróbelkach” – systematyczne odwiedzanie ptasiej stołówki w ogrodzie przedszkolnym – wspólne dosypywanie ziarna do karmników, obserwacja ptaków.

2. Zaciekawienie dzieci właściwościami wody i lodu. Uświadamianie sensu zdarzeń przyczynowo - skutkowych i umożliwienie przewidywania następstw.

• Co to jest lód?- zaciekawienie dzieci wieloma znaczeniami - oglądanie plansz graficznych: (lody do jedzenia, zamarznięta rzeka, kostki lodu do chłodzenia napojów).
• Wspólne zabawy badawcze - próby badanie właściwości lodu - Czy lód pływa? Czy ma zapach, smak, kolor?, Czy jest ciepły, czy zimny? czy jest twardy?
• Zabawy z lodem- ćwiczenia zręcznościowe, próby przenoszenie kostek lodu na łyżeczce.
• Czy śnieg, lód może zmienić kolor”- burza mózgów. (Zachęcanie dzieci do barwienia śniegu, lodu kolorową farbą, sokiem)
• Kiedy lód topnieje?- obserwowanie topniejących kostek lodu w szklance, na dłoni.

3. Rozwijanie u dzieci zainteresowań przyrodniczych – pingwiny, ptaki z Północy – (Kraina lodu i śniegu)
• Zaciekawienie dzieci wyglądem i zwyczajami pingwinów.
• „Pingwina rodzina”- praca przestrzenna wg wzoru, kolorowanie szablonu pingwinka- utrwalenie jego charakterystycznego wyglądu; owijanie rolki folią aluminiową, łączenie elementów z pomocą specjalnego kleju z pomocą nauczycielki.
• „Pingwiny do zagrody”- zabawy manipulacyjne w małym zespole z wykorzystaniem sylwet, przeliczanie, układanie wg wielkości.
• „Domki Eskimosów”- zabawa konstrukcyjna z wykorzystanie różnych kloców, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
• „Igloo ” - zabawy na śniegu - wspólnie ze starszymi kolegami budowanie igloo- praca z podziałem na zespoły

4. Rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata roślin - projektowanie
w sali „Zielonego ogródka”.
• Zachęcenie dzieci i rodziców do założenia w sali „zielonego ogródka” – wspólna hodowla roślin i systematyczne ich obserwowanie .
• Wspólnie z rodzicami gromadzenie nasion, cebulek kwiatów oraz różnych roślinek do kącika przyrody.
• Zakupienie ziemi, skrzynek, doniczek, cebulek.

 
WIERSZE DO ZABAWY I NAUKI- LUTY

„ESKIMOSEK”


To jest mały Eskimosek.
Ma czerwony z mrozu nosek,
Ma kubraczek z futra foki,
co mu mocno grzeje boki.

Ma kubraczek z futra foki,
co mu mocno grzeje boki.
Szyła mama go synkowi,
kiedy tata ryby łowił.

Jest kubraczek z futra foki,
co mu mocno grzeje boki.
Jest kubraczek z futra foki,
co mu mocno grzeje boki.

 

Wierszyk do zabaw logorytmicznych

MARSZ ZIMOWY


Dalej dzieci w szeregu
maszerujmy po śniegu.
Dalej, dalej tup, tup, tup!
Śnieżek chrupie chrup, chrup, chrup!

Białe płatki latają
i na dzieci spadają.
Dalej, dalej tup, tup, tup.
Śnieżek chrupie chrup, chrup, chrup!

Pan Mróz w nosek szczypie nas.
Więc do domu wracać czas!
Hej do domu! Tup, tup, tup!
Śnieżek chrupie chrup, chrup, chrup

 

 
PIOSENKI DO NAUKI I ZABAWY- LUTY

„PINGWINEK”

O jak przyjemnie i jak wesoło
W pingwina bawić się, się, się,

Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa
Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy.

Pingwinek mama, pingwinek tata,
Pingwinek synek, córki trzy,

Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa,
Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy.

Kiedy pingwina tańczy rodzina,
to aż podłoga cała drży.

Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa,
Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy.

Gdy Antarktydą pingwiny idą,
Śpiewają głośno „pi, pi, pi”

Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa
Do przodu, do tyłu i raz, dwa , trzy

 

„TAK SIĘ ZACHMURZYŁO”

Tak się zachmurzyło,
słonko się ukryło,
pada, pada śnieżek biały
dawno go nie było.

Chodźmy na saneczki
chłopcy i dzieweczki,
pojedziemy wszyscy razem
z wysokiej góreczki.

Pędzimy, pędzimy,
nic się nie boimy.
Aż tu nagle bęc na śnieżek,
i wszyscy leżymy!

 

„Wyprawa” – opowieść ruchowa przy muzyce

My idziemy na wyprawę - Maszerujemy w miejscu,
My się zimy nie boimy, - Kiwamy głową i ręką w geście przeczącym,
o, co to? – pokazujemy palcem na kogokolwiek,
To jest: wielka góra  śniegowa!
My nie możemy przejść nad nią.
My nie możemy przejść pod nią.
My nie możemy jej przepłynąć.
My nie możemy jej przefrunąć.
My musimy zjechać na nartach - wykonujemy jazdę na nartach

My idziemy na wyprawę - Maszerujemy w miejscu.
My się zimy nie boimy, - Kiwamy głową i ręką w geście przeczącym,
o, co to? – pokazujemy palcem na kogokolwiek.
To jest: wielkie lodowisko
My nie możemy przejść nad nim.
My nie możemy przejść pod nim.
My nie możemy go  przefrunąć
My musimy po nim przejechać - wykonujemy jazdę na łyżwach,

My idziemy na wyprawę - Maszerujemy w miejscu,
My się zimy nie boimy, - Kiwamy głową i ręką w geście przeczącym,
o, co to? – pokazujemy palcem na kogokolwiek,
To jest wielki tunel
My nie możemy przejść nad nim.
My nie możemy przejść pod nim.
My nie możemy go przefrunąć
My musimy się przeczołgać - wykonujemy  czworakowanie  przez tunel,

My idziemy na wyprawę - Maszerujemy w miejscu,
My się pingwinów nie boimy, - Kiwamy głową i ręką w geście przeczącym,
o, co to? – pokazujemy palcem na kogokolwiek,
To jest wielki pingwin
My nie możemy przejść nad nim.
My nie możemy przejść pod nim.
My nie możemy go przefrunąć
My musimy uciekać!!!

 

 

 

 


 
Joomla Templates: by JoomlaShack